NA SKRÓTY : 85 682 50 26

Warsztaty dot. kreowania i promocji produktów lokalnych

0

Lokalna Grupa Działania ,,Puszcza Białowieska” organizuje w dniach 08-10.11.2010 r. warsztaty dla mieszkańców obszaru LGD „Puszcza Białowieska” dotyczące kreowania i promocji produktów lokalnych. Warsztaty zostaną przeprowadzone w trzech miejscowościach obszaru LGD – w Narewce, Orli i Czeremsze.

Zgłoszenia na warsztaty przyjmowane są przez biuro LGD telefonicznie lub e-mailowo.

tel: 85 682 50 26

tel. kom. 609 252 333

e-mail: biuro@lgd-puszcza-bialowieska.pl

Czym jest produkt lokalny?

Produktem lokalnym nazywamy każdy wyrób (artykuły żywnościowe, rzemiosło, itp.) lub usługę (oferta kulturowa: obrzędy, zespoły folklorystyczne, itp.), z którym utożsamiają się mieszkańcy regionu. Produkty te wytwarzane są w sposób niemasowy i przyjazny dla środowiska, z surowców, które są lokalnie dostępne. Produkty wytwarzane w naszym regionie powinny być ściśle związane z naszym obszarem, często też powstają w tradycyjny sposób i produkowane są z wykorzystaniem lokalnych surowców o charakterze naturalnym. Produkt lokalny może być wizytówką naszego regionu poprzez wykorzystanie jego specyficznego i niepowtarzalnego charakteru oraz angażowanie mieszkańców w rozwój przedsiębiorczości lokalnej.

Promocja produktu lokalnego

Prowadzimy różnorodne działania w celu wyróżnienia naszych produktów spośród innych na rynku. Poprzez te działania chcemy rozpowszechnić nasze produkty lokalne na obszarze całego kraju jak również za granicą. Promując nasze produkty kreujemy ich pozytywny wizerunek. Promujemy nasz produkt lokalny poprzez uczestnictwo w targach turystycznych i innych imprezach promocyjnych oraz poprzez Internet.

Znaczenie produktu lokalnego dla rozwoju turystyki

Produkt lokalny stanowi istotny element rozwoju turystyki i może być dodatkowym lub alternatywnym źródłem dochodów dla mieszkańców danego regionu. Produkt lokalny działa jak magnes – przyciąga turystów nie tylko z Polski, ale też z zagranicy. Specyficzne i oryginalne produkty lokalne pozwalają stworzyć kompleksową ofertę turystyczną. Przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności oferty turystycznej i promocji naszego regionu. Duże zróżnicowanie produktów oraz ich unikalność zaspokajają wymagania turystów, którzy chętnie powracają by spędzić tutaj wolne chwile.

Program warsztatów

Temat: „Kreowanie i promocja produktów lokalnych”

Miejsce szkolenia:

  • Narewka, dnia 08.11.2010, Galeria im. Tamary Sołoniewicz
  • Czeremcha, dnia 09.11.2010, Gminny Ośrodek Kultury
  • Orla, dnia 10.11.2010, Gminny Ośrodek Kultury

Czas trwania zajęć warsztatowych 9.00 – 17.00.

Osoba prowadząca: mgr inż. Teresa Zaworska

Szczegółowy program warsztatów:

  • Wprowadzenie
  • Wykład: „Produkty regionalne i ich znaczenie w rozwoju turystyki wiejskiej. Bariery kreowania produktów regionalnych.”
  • Przerwa kawowa
  • Warsztaty: Identyfikacja produktów lokalnych, stosowane w regionie metody promocji, występujące lokalne problemy i ograniczenia.
  • Podsumowanie: Wybór priorytetowych produktów lokalnych, tworzących wizerunek regionu.
  • Wykład: „Kreowanie produktów regionalnych (promocja, sprzedaż), przykłady wykorzystania produktów regionalnych w tworzeniu ofert agro-eko-turystycznych”.
  • Przerwa kawowa.
  • Prezentacja: Zasady wprowadzania produktów lokalnych do obrotu.
  • Dyskusja na temat: Potencjalne możliwości włączenia produktów lokalnych do oferty turystycznej lub sprzedaży detalicznej.
  • Pytania, wolne wnioski
  • Obiad

Kontakt: Biuro LGD „PB”  tel. 85 6825026, Eugeniusz Kowalski, tel. 609252333.

Udostępnij

Skomentuj artykuł