NA SKRÓTY : 85 682 50 26

Wyjazd studyjny na Kaszuby

0

W dniach 3–6 października 2010 roku odbył się wyjazd studyjny na Kaszuby, obszar działania Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo Dorzecza Słupi, w którym udział wzięli  mieszkańcy obszaru Lokalnej Grupy Działania ,,Puszcza Białowieska”, członkowie Rady, Zarządu oraz pracownicy biura LGD. Głównym celem wyjazdu było poznanie dobrych praktyk włączania produktu lokalnego do oferty turystycznej.

(01).JPG

Jedną z głównych atrakcji wycieczki był spływ kajakowy rzeką Słupią z firmą ekajaki.pl, posiadającą certyfikat marki lokalnej Zielone Serce Pomorza 2009, na trasie Konradowo – Krzynia, który odbył się drugiego dnia wyjazdu. W tym dniu uczestnicy wycieczki zapoznali się także z Projektem ,,Krzynia”, którego główną ideą był remont i adaptacja budynku szkoły na Centrum Partnerstwa Lokalnego w Krzyni. Podsumowaniem  dnia  była wizyta na Górze Lemana, która także posiada Certyfikat marki lokalnej Zielone Serce Pomorza 2010. Można tu było zobaczyć tradycyjny wypiek chleba a następnie go skosztować. Wielką atrakcją była możliwość zwiedzenia Wioski Gotów.

(13).JPG

Kolejnego dnia uczestnicy wycieczki mieli możliwość odwiedzenia Słonecznikowej Wsi- Gogolewko, która posiada Certyfikat marki Lokalnej Zielone Serce Pomorza 2009. Tutaj odbyło się spotkanie z członkami Fundacji Kaszubskie Słoneczniki oraz  zwiedzanie słonecznikowej wsi. Uczestnicy wyjazdu mieli również możliwość przebywania w Swołowie – Stolicy Krainy w Kratę, gdzie zwiedzili Zagrodę Albrechta oraz wzięli udział w lekcji edukacyjnej. W godzinach popołudniowych odbyło się spotkanie z przedstawicielami Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi oraz z członkami Stowarzyszenia „Nasza Krępa”, którzy przedstawili prezentację nt. infrastruktury turystycznej sfinansowanej z małych projektów.

(20).JPG

Podczas wyjazdu organizatorzy zorganizowali, jako dodatkową atrakcję, wycieczkę rowerową po okolicy Tuchomia celem poznania przepięknych krajobrazów typowych dla tamtejszego regionu. Dzięki organizacji takiego wyjazdu jego uczestnicy mili możliwość poznania wielu dobrych i ciekawych praktyk w promocji produktu lokalnego oraz jego włączania do oferty turystycznej.

Udostępnij

Skomentuj artykuł