Informacja dla beneficjentów rozliczających wnioski o przyznanie pomocy w zakresie działań: Małe projekty”, Odnowa i rozwój wsi, Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej oraz Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw:
- Beneficjenci, którzy nie są zobowiązani do prowadzenia ksiąg rachunkowych (osoby fizyczne) mają obowiązek prowadzenia zestawienia faktur lub równoważnych dokumentów księgowych na formularzu udostępnionym przez samorząd województwa (poniżej zamieszczamy do pobrania wymagane zestawienie).
- Ponadto beneficjenci powinni przy kontroli z UM posiadać kopię dokumentów złożonych wraz z wnioskiem o płatność.
- Dokonując płatności gotówką (do max kwoty 1 000 zł ) na fakturze w sposobie zapłaty zamiast stwierdzenia: „zapłacono” preferowane jest stwierdzenie : „zapłacono gotówką”. W celu uniknięcia różnego rodzaju nieporozumień LGD sugeruje nie dokonywać płatności gotówkowych.
- Beneficjenci, którzy podpisali umowę na przyznanie pomocy zobowiązani są do odpowiedniego oznaczania i opisu środków zakupionych w całości lub w części ze środków Osi 4 Leader Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Odpowiednie oznaczenie dotyczy wydanych publikacji, materiałów informacyjnych i zakupionych środków trwałych, wykonanej zgodnie z warunkami określonymi w Księdze Wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.